Op naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Op naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Op naar Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

24 April 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Bij Jembjo’s staan, net zoals gisteren, producten klaar in de keuken om je eigen ontbijtje samen te stellen. Gisteren hebben we een eitje gebakken, vandaag gaan we voor toast met jam. Natuurlijk ontbreekt een kopje koffie en thee niet! Na het afwassen, laden we onze auto weer vol en gaan we op naar Oudtshoorn. Dit plaatsje ligt hier anderhalf uur rijden vandaan, dus we hebben genoeg tijd om eventueel te stoppen waar we willen.

Onderweg komen we langs het Wilderness National Park. We beginnen aan een trail door de dichtbegroeide bossen, langs het water. Als we op de helft zijn, zijn we allebei niet meer zo gezellig als toen we begonnen. Niet omdat de trail niet goed te lopen is, want dat is deze vergeleken met andere trails wel. Maar we schatten zo in dat we vandaag de eerste zijn die deze trail lopen; Maikel maakt het pad vrij van spinnenwebben en Ankie voorziet de muggen van een heerlijk ontbijtje vers bloed. Hier worden we allebei niet zo vrolijk van. Normaal gesproken zijn we niet snel van het opgeven, maar in dit geval besluiten we toch om te draaien. De terugweg leggen we een stuk sneller af, we zijn blij dat we weer op de hoofdweg van het park staan! We eten nog een broodje en laten dan het park achter ons.

We rijden door naar het plaatsje George. In dit plaatsje zit een stoomtreinmuseum, waar vanuit een treintje rijdt naar Mosselbay en terug. Deze rit schijnt je langs mooie kustgebieden en door bergen te voeren, dus dit lijkt ons wel leuk! Eenmaal aangekomen bij het museum blijkt dat er vandaag helaas geen trein gaat. Nu we er toch zijn, doen we wel een rondje door het museum. Interessant en mooi om te zien. We houden het treinritje in ons achterhoofd om wellicht nog te doen als we in Mosselbay verblijven, maar of dat gaat lukken, ligt een beetje aan onze andere plannen.

Over de Outeniqua Pass rijden we naar Oudtshoorn. Om 14.00 uur checken we in bij Earthbound B&B. Ondanks dat we het overal goed treffen met onze verblijven, is dit er wel echt weer eentje die eruit springt! Onze kamer ziet er erg gezellig uit en aan elk detail is gedacht. Zo liggen er zelfs badhanddoeken, badjassen en slippers klaar voor als we gebruik willen maken van het zwembad. Verder hebben we ook een erg gezellig zithoekje voor onze deur, waar ze morgenvroeg de tafel zullen dekken voor ons ontbijt. En wat we als ontbijt willen, mogen we zelfs nog op een menukaartje invullen. Wat een luxe!

Must-sees als je in Oudtshoorn verblijft, zijn de Cango Caves en het rijden van de Swartberg Pass. De planning was om vandaag nog iets te gaan ondernemen, maar na het zien van dit mooie verblijf, kiezen we ervoor om de rest van de middag hier van te genieten. We ploffen, na wat boodschappen te doen, neer bij het zwembad. Boekje erbij en lekker relaxen! De planning van morgen is dan ook meteen duidelijk: na een lekker uitgebreid ontbijt naar de grotten en (naar zeggen) de mooiste bergpas van heel Zuid-Afrika rijden.

• 26 April 2013 - 21:53

Grard & Bep:

Heey,

Jammer dat jullie de trail niet af hebben kunnen maken.
    Maar de dag was er niet minder mooi om, zeker niet als je in zo'n mooi verblijf komt.
    Machinist staat je ook goed Maikel ;-)
    Op naar morgen voor weer een mooie dag.