Valley of Desolation & Bergkwagga's - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Valley of Desolation & Bergkwagga's - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Valley of Desolation & Bergkwagga's

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

19 April 2013 | Zuid-Afrika, Addo

Vlakbij ons verblijf ligt het Camdeboo National Park. Dit gaan we vandaag als eerst bezoeken, voordat we via het Mountain Zebra National Park doorrijden naar Addo. Het Camdeboo Park staat bekend om haar ‘Valley of Desolation’. Dit is een uitkijkpunt over de vallei en Graaff-Reinet. Via een mooie route rijden we bergopwaarts. Voor we dit punt bereiken, komen we eerst bij het viewpoint ‘Toposcoop’ aan. Het is gelukkig helder, maar wel erg koud zo vroeg op een hoge berg! Vanuit hier hebben we al een prachtig uitzicht over de omgeving. De foto spreekt voor zich, toch?

Via een nog steiler stuk omhoog komen we aan bij de Valley of Desolation. We parkeren de auto en lopen naar het uitzichtpunt. Ook dit is wederom ontzettend mooi. We knippen er (meer dan) de nodige foto’s en dalen weer af, terug naar de uitgang van het park. Op naar het volgende park!

Onderweg bedekken de wolken langzaam de blauwe lucht, maar dat mag de pret niet drukken. Rond 11.00 uur komen we aan in het Mountain Zebra National Park. Hier zie je niet de Big Five, maar wel de zeldzame Bergkwagga’s (Mountain zebra’s) en natuurlijk veel andere dieren. We merken al snel dat het ‘Kruger-gevoel’ weer opspeelt. We zien er onder andere de zebra’s, een jakhals, struisvogels, buffels en diverse antilopen. Leuk! Na enkele uurtjes door dit park te hebben gereden, is het toch echt tijd om verder te rijden naar Addo. We komen rond 18.00 uur aan bij The Aardvark. Hier verblijven we de komende twee nachten. Inmiddels is de lucht weer een beetje opengetrokken en Ankie maakt dan ook snel een afspraak met de blauwe lucht en de zon: morgen van 8.00 tot 17.00 uur. Hopen dat deze wordt nagekomen!
Het plaatsje Addo zelf blijkt niets voor te stellen. Binnen één minuut ben je er doorheen gereden. Er is hier ook geen supermarkt of restaurantje in de buurt. De dichtstbijzijnde is een kleine 30 km van ons verblijf vandaan. Geen warm eten voor ons vandaag, maar dat is geen probleem. We hebben nog knoflookbroodjes en witte bolletjes die we vanmorgen gekocht hebben. Prima voor vanavond, dan scoren we morgen ons ontbijtje wel in het Addo Elephant Park. Dat staat namelijk morgen op het programma!

We hebben weer een gezellige rondavel tot onze beschikking en ook hier huppelen twee honden en een kat rond. Gezellig hoor! Aangezien het nu voor de mensen hier best koud is, is er een heater in onze rondavel geplaatst. Heel lief natuurlijk, maar dat is voor ons toch een beetje too much. Een lekkere warme douche en daarna onder de dekens is prima vertoeven!

• 21 April 2013 - 21:45

Grard & Bep:

Hoi,
    het pingeltje op de laptop was idd een nieuw reisverslag.
    Weer een mooi verslag en wat een prachtig uitzicht.
    Wat een geweldige reis maken jullie en het is een genot om zo mee te reizen.
    Hoor weer een pingeltje, ga gauw kijken.