Grand Canyon - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Las Vegas

Door: MaikelenAnkie

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

22 Mei 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Na een ontbijtje, dit keer van het hotel, vertrokken we naar het visitor center van de Grand Canyon om daar op de shuttlebus te stappen naar het punt waar de South Kaibab Trail begint. Vanaf daar besloten we een kleine route te lopen naar het Ooh Aah Point, dat 180 meter lager ligt dan het beginpunt.

Wat voor uitzicht ons te wachten stond, gaf de naam al aan: Ooh….Aah….! Op het punt bevonden zich grote rotsblokken, waarvan we een weids uitzicht over de canyon hadden. Ook kon je hier goed zien hoe diep de kloof is. Halverwege de terugweg moesten we even op adem komen van de steile klim en hebben we even een broodje gegeten op een rotsblok langs de trail.
Eenmaal weer boven, zijn we met de shuttle verder gereden naar Yaki Point. Vanaf hier hebben we wederom een geweldig mooi uitzicht. Het park heeft nog veel meer view point, maar hoe mooi de uitzichten ook zijn, lijken ze erg veel op elkaar. Ook hadden we nog een rit van zo’n vijf uur naar Las Vegas voor de boeg. Daarom besloten we dat het zicht vanaf Yaki Point onze laatste was en te vertrekken naar het New York New York Hotel in Las Vegas.

Onderweg zijn we over de Hoover Dam gereden en hebben we Lake Mead zien liggen. Tevens waaide het flink, zoals voorspeld, en dat was in de auto goed te merken.
Deze keer kwamen we via de andere kant Las Vegas binnen en zagen The Strip al vanaf een afstand liggen. Het grappige is dat we precies zagen welk gebouw welk hotel was. Ook hebben we voor de optie Self Parking gekozen in plaats van Valet Parking. Hierdoor verliep alles een stuk relaxter dan de vorige keer. We hebben nog een paar dollars vergokt. De vorige keer was dus echt beginnergeluk ;-) Na nog wat eten gekocht te hebben zijn we naar onze hotelkamer gegaan. De overnachting hier is puur om de grote afstand naar Los Angeles te breken. Morgen rijden we verder en zullen daar rond de middag aankomen.

Het volgende verslag volgt vanuit LA!

Liefs.

• 23 Mei 2010 - 07:24

Pap & Mam:

Tis weer geweldig.
    Kijken uit naar L.A Santa Monica, Venice Beach, Hollywood, Dodger Stadion, City Hall, Universal Studio's, Memorial Park en het vele moois wat er nog te zien is. Have a nice time, enjoy xxx

• 23 Mei 2010 - 08:25

Iris:

Super gaaf hoor! Lees jullie berichtjes op mijn mob,tussen het klussen door! Geniet er nog maar lekker van!

• 23 Mei 2010 - 09:02

Alex:

wow ik zeg hoogtevrees hehe ps vandaag naar sevent Sunday weer hier 20 tot 24 graden en zonnig MASTER

• 23 Mei 2010 - 13:24

Hetty:

Hoi Maikel en Ankie,

ik lees met veel plezier jullie reisverslagen. Geweldige foto"s ook. Veel plezier nog en geniet ervan.

Groetjes Hetty

• 23 Mei 2010 - 17:16

Patries:

Wat zien jullie prachtige dingen zeg echt ongelofelijk mooie foto's.