Nice Bryce! - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Nice Bryce! - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Nice Bryce!

Door: MaikelenAnkie

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

20 Mei 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vanmorgen zijn we verder gegaan, waar we gisteren geëindigd zijn: Sunset Point. Vanaf hier zijn we via de trail ‘Queens Garden’ naar Sunrise Point gelopen. Deze wandeling duurde ongeveer drie uur, inclusief alle Fuji-moments, want wat was het weer mooi!

Tijdens de Queens Garden trail hadden we een leuke ontmoeting met vier Amerikanen naar aanleiding van een wederzijds fotomomentje. Want iedereen wil natuurlijk het liefst foto’s waar je allebei (of met je reisgezelschap) opstaat. Daarom help je elkaar met het maken van de foto. Door deze momentjes maak je af en toe een praatje met elkaar. Toen de vier Amerikanen ontdekten dat we Nederlanders waren, vertelden zij dat ze oorspronkelijk ook uit Nederland komen. Uit het plaatsje Yerseke (Zeeland), maar zoals ze zelf zeiden: “We got stucked here!”. Aan het Amerikaans accent te horen, wonen ze hier al heel lang. Erg grappig!

Naast de kern van Bryce (het shuttlebusgebied) heeft het park nog vele View Points gelegen aan de hoofdweg. Met onze auto zijn we naar het zuidelijkste punt gereden, zodat we op de terugweg bij ieder view point konden stoppen. Dit zijn de volgende uitzichten: Rainbow Point, Ponderosa Canyon, Agua Canyon, Natural Bridge, Farview Point, Swamp Canyon, Fairyland Canyon en Mossy Cave. Dit laatste punt was een erg mooie afsluiter van Bryce, want tot onze verrassing zagen we hier nog een waterval!

Voor de rest van de middag hebben we afkoeling gezocht op onze hotelkamer. Net zoals gisteren hebben we bij een restaurantje aan de overkant van ons hotel gegeten. Een soort Mac Donalds maar dan beter! (Gezien de smaak dan ;-))

Na het eten zijn we door Old Bryce Town terug naar het hotel gelopen. Een erg leuk opgezet winkelstraatje in western-style.

Inmiddels zijn we weer helemaal klaar voor vertrek, want morgen gaat om 4.40 uur de wekker, zodat we bij Sunrise Point (hopelijk) een mooie zonsopgang mee kunnen pikken, voordat we verder rijden naar Lake Powell, vlakbij Page. Daarna rijden we door naar het laatste National Park wat we gaan bezoeken: Grand Canyon.

Liefs en tot morgen!

• 21 Mei 2010 - 06:39

Pap & Mam:

Hèè wazige figuren don't stucked there please.:sad:
    Tis weer geweldig mooi.
    xxx

• 21 Mei 2010 - 08:26

Toos:

vandaag op kantoor even bijgelezen,wat een fijne reis en prachtige foto's, geniet verder van wat er nog komen gaat.

• 21 Mei 2010 - 10:20

Kristel:

Hi sis & maikel,
    Mooie verhalen en foto's! Helaas dinsdag weer begonnen met werken na de vakantie :( Maar kan nu wel jullie verhalen gaan volgen.

De grand canyon wordt ook heel mooi en toch anders als de andere parken.

Have fun en enjoy!!

xKristel

• 21 Mei 2010 - 16:20

Willy En Erna:

Het is inderdaad nice in Nice Bryce.