Zion - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Zion - Bryce - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Zion - Bryce

Door: MaikelenAnkie

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

19 Mei 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

De dag begon met een ontbijtje op ons balkon, genietend van het uitzicht op Zion.
We besloten vandaag nog drie stops aan te doen voor we door zouden rijden naar Bryce Canyon. We zijn begonnen bij de Big Bend wat alleen een uitzichtspunt is op de Virgin River, Angels Landing en The Great White Throne. Na dit vastgelegd te hebben op foto zijn we op de bus gestapt naar Weeping Rock. Hier stonden we na een korte steile trail onder het water dat van de ‘Weeping Rock’ afdruppelde. Door de constante aanwezigheid van water is deze rots begroeid met allerlei planten. Als laatste deden we Court of the Patriarchs aan. Vanuit hier keek je mooi uit op vijf rotsen. Alle rotsen in het park hebben door de jaren heen een eigen naam gekregen, zoals onder andere Abraham, Isaac en Jacob.

In de berm naast deze laatste korte trail spotte Maikel een hagedisje. Hij blijkt hier, tot ‘ergernis’ van mij, aangezien dit nou niet bepaald mijn favoriete beestjes zijn, oog voor te hebben. De rest van de dag heeft hij er namelijk nóg vijf gespot. Gelukkig voor mij zijn het tot nu toe alleen kleine exemplaren, maar dat maakt de schrik er iedere keer niet minder om. Maikel hoopt nog een paar grote tegen te komen….

Via de tunnel bij Mount Carmel verlieten we Zion. Na de tunnel zagen we een heel andere kant van het park, zoals één van de buschauffeurs ons al vertelde. De rotsen aan deze zijde hebben een heel andere look. Het verschil is moeilijk te beschrijven, maar ze lijken meer uit schijven te bestaan. Weet je wat, kijk zelf maar op de foto ;-)

Na even gereden te hebben kwamen we nog voor Bryce door Red Canyon, gelegen in Dixie Forest. Hier konden we ons alvast voorbereiden op de natuur van Bryce, schitterend!

Eenmaal aangekomen in Bryce stonden we (mede door de TomTom) bij de verkeerde Lodge om in te checken. We hadden gereserveerd bij de Bryce View Lodge en we stonden bij de balie van Bryce Canyon Lodge. Hard lachend om ons zelf liepen we weer naar buiten.

Na het inchecken bij de goede Lodge vertrokken we, wederom met een parkshuttle, naar Bryce Point. Vanuit daar hebben we een mooie trail gelopen naar Inspiration Point. Beide punten geven een waanzinnig uitzicht over de canyon, die het Amphitheatre genoemd wordt.

Terwijl de zon bovenaan een blauwe hemel stond, was het door de stevige wind best fris.
Maar gezien de eerdere voorspellingen valt het tot nu toe reuze mee en mogen we niet klagen!

We zijn vandaag geëindigd bij Sunset Point, waar we wederom uitkeken over het Amphitheatre. Morgen gaan we naar dit punt terug om in de canyon een trail te lopen, zo zien we het niet van bovenaf, maar lopen er dan middenin.

De tussenovernachting in Las Vegas houden we trouwens gewoon aan. We hebben alleen de route een beetje aangepast, zodat we toch Page en Lake Powell kunnen bezoeken.

Liefs!

• 20 Mei 2010 - 04:55

Ankie En Maikel :

Schrik niet van de oranje achtergrond. We wilden de site pimpen, maar door een fout op de pagina kunnen we de kleur momenteel niet wijzigen...

• 20 Mei 2010 - 06:12

Lizet:

Hoi Ankie en Maikel,

Ik schrik niet zo snel van een kleur.
    Zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin en wat zijn de foto's mooi. Nog veel plezier en groetjes vanuit een iets warmer Eindhoven.

Zet

• 20 Mei 2010 - 06:21

Pap & Mam:

WAUW GAAF HOOR.
    Kleurtje achtergrond valt mee.
    Bye bye, have à nice time:grin:

• 20 Mei 2010 - 07:35

Thomas:

Hey Maikel en Ankie,

Ik ben weer helemaal bij met lezen.
    Wat een geweldige verhalen.
    En Ankie nog van harte gefeliciteerd, beetje laat maar toch.
    Mooie foto´s ook, geniet ervan.

• 20 Mei 2010 - 08:56

Alex:

vette foto's en Mike damn je lijkt 1 meter breed op de foto wat heb je gedaan anbolen geslikt hehe :)

• 20 Mei 2010 - 10:57

Saskia:

Hallo!! Nou het ziet er echt super uit. Mooi voorproefje voor ons. Ons mam en Hans zijn goed aangekomen in Kreta waar het erg lekker weer is.

Groetjes Saskia

• 20 Mei 2010 - 16:13

Ellen:

Hey!

Wat een mooie foto's weer! Wat zien jullie toch veel mooie dingen in jullie reis!