Wandelen in het zonnige Drakensberge - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Wandelen in het zonnige Drakensberge - Reisverslag uit Winterton, Zuid-Afrika van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Wandelen in het zonnige Drakensberge

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

16 April 2013 | Zuid-Afrika, Winterton

We staan vandaag extra vroeg op, zodat we na het inchecken bij ons volgende verblijf, genoeg tijd hebben om (een deel van het grote) Drakensberge te gaan ontdekken. We rijden naar Winterton waar we vandaag zullen overnachten, wat een prima uitvalsbasis is om verschillende routes richting de hoge bergen te rijden.

Al snel komen we langs Durban afgereden. Eén van de grootste steden van Zuid-Afrika. Hier staan we voor het eerst deze vakantie in de file! Halverwege de route laten we onze auto weer eens voltanken en vragen we of ze meteen het water, de olie en onze banden willen checken. We kunnen er weer tegenaan! Inmiddels staan er na twee weken al ruim 3000 kilometers op de teller, dat gaat hard. Onderweg moeten we op meerdere plekken tol betalen. Hoe mooier de omgeving, hoe hoger het bedrag dat we moeten afrekenen!

We zijn rond 10.15 uur bij ons verblijf: Rose Cottage Bed & Breakfast. Het inchecken blijkt echter geen probleem, ons appartementje is al klaar. Het ziet er hier schitterend uit! Het is allemaal erg ruim en we hebben weer een eigen keuken. Dat wordt weer zelf koken vanavond  We lossen de inhoud van onze Spark en trekken dan de bergen in!
We besluiten twee punten aan te doen in het Ukhalamba-Drakensberg Park: bij Monks Cowl lopen we een hiking trail en met de auto bekijken we Cathedral’s Peak van dichtbij. Dit zijn beide enorme bergpartijen die in dit park liggen. De wandeling duurt ruim 2,5 uur en dit bij zo’n 30 graden! Aan vlakke stukken wordt hier niet gedaan, het is of klimmen of dalen. Een flinke tocht voor onze voetjes, maar de uitzichten zijn geweldig! De weg naar Cathedral’s Peak is erg druk met veel schoolkinderen naast de weg. We zien weer meerdere schooluniformen voorbij komen. Hier lopen ook veel heel jonge kinderen tussen. Zo jong en klein dat je je niet voor kan stellen dat deze kinderen alleen naar school moeten lopen, maar het gebeurt hier volop. Vandaag zien we voor de eerste keer, dat naast het zwaaien, ze ook een handje ophouden. Dit is pijnlijk om te zien, maar er valt niet aan te beginnen om hier gehoor aan te geven. Dan hebben we meteen meerdere dorpen op het dak van ons o zo kleine autootje zitten ;-)

Op de terugweg gaan we even bij de Spar binnen om wat eten voor vanavond te halen. Het wordt een tartaartje met ovenfrietjes en een salade. Voordat we beginnen met koken gaan we eerst douchen, het wandelzweet is inmiddels opgedroogd waardoor onze huidjes schreeuwen om een opfrisbeurt!

Na een lekker bordje eten is nu ook de afwas gedaan en zitten we aan een kopje koffie en thee. Onze moeie voetjes zijn blij dat ze kunnen rusten :-)

Morgen trekken we verder Drakensberge in. De planning is om hierbij twee parken aan te doen: Royal Natal National Park en Golden Gate National Park. Aan het einde van de dag zullen we dan inchecken bij ons verblijf in Betlehem.

• 16 April 2013 - 20:21

Michael En Marieke :

Klinkt echt allemaal geweldig wat jullie beleven!!
    Al weer halverwegen. Geniet er nog van want voor je het weet is het voorbij!
    Blijf vooral schrijven zo kunnen wij ook nog een beetje genieten.

Groetjes M&M

• 16 April 2013 - 20:29

Door:

Weer mooi verhaal en het zijn de moeie voetjes wel waard denk ik, op naar morgen, veel plezier

• 16 April 2013 - 20:39

Willy En Erna:

Zo, ook nog bergje op en bergje af. Dat is niet niks met zo'n hoge temperatuur, maar jullie hebben natuurlijk een prachtig uitzicht gezien. En een verfrissende douche na afloop en een lekker dineetje doet wonderen.
    We zijn wel nieuwsgierig naar de foto's, maar die houden we tegoed.
    lieve groetjes xxx

• 16 April 2013 - 20:40

Grard & Bep:

Heey, mooi verhaal en gezellig dat we via de wa ook gekletst hebben.
    3000 km tis heel wat en nu gaan genieten van al dat moois dat er nog komt.
    We wachten weer op de verhalen van jullie avonturen.