Yosemite National Park - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Door: MaikelenAnkie

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

12 Mei 2010 | Verenigde Staten, Mariposa

Mijn god, jullie geloven nooit dat wij vandaag een BEER gezien hebben!!!! Hoe eng is dat?!
We zaten in de auto en waren onderweg naar Tuolomne Grove , toen ik (Ankie) ineens midden op de weg een bruine beer zag staan. Voordat ik het geloofde moest ik nog een keer goed kijken, maar dat werd meteen ingehaald door een schrikreactie. Een gil en ‘stop, ‘stop nou!’ waren het gevolg. Toen Maikel de beer ook zag, stopte hij, maar alleen omdat ik het wilde, want zelf was hij het liefst doorgereden (voor een foto). Ik wilde het liefst direct omdraaien, waardoor we even stilstonden, met als gevolg dat het fotomoment natuurlijk voorbij was…We hebben jammer genoeg dus geen bewijs *Blame me*, maar geloof het of niet, het is echt, echt, écht waar!

Goed, dit gebeurde in de middag. Laat ik de ochtend vooral niet overslaan, want dat is ook meer dan de moeite waard. We zijn begonnen met ‘Tunnel View’, een geweldig uitzicht over (een deel van) het Yosemite Park. Vervolgens zijn we op de shuttlebus gestapt en zijn we uitgestapt bij ‘Yosemite Fall’, een wandelroute met mooie zichten op de ‘Upper- en Lower Yosemite Fall’. Hier zijn we weer vele foto’s rijker geworden ;-) Daarna zijn we naar ‘Mirror Lake’ gegaan, een stilstaand stuk (ijskoud) water, omringd door de hoge rotsen en bomen.

Als laatste besloten we de dag af te sluiten met een bezoek aan de Tuolomne Grove, waar een aantal enorme sequoia bomen op ons stonden te wachten. Dit was nog wel ongeveer 20 mijl rijden en op deze route hebben we dus ook de beer ontmoet. Onderweg naar de Grove werd het overheersende groen, vervangen door overheersend wit. Er lag namelijk nog een behoorlijk pak sneeuw! Eenmaal aangekomen bij de parkeerplaats moesten we nog een afdaling maken van 1 mijl. Dit alles dus door de sneeuw en in een korte broek! Aan het einde van de afdaling zagen we drie enorme sequoia’s. Wat een stel hoge en dikke bomen!
Morgen gaan we nog meer van deze joekels zien, want onze tijd in Yosemite zit er op en we vervolgen onze weg naar Death Valley. In verband met de afstand staat er een tussenovernachting gepland in Visalia. Vanuit hier is het goed te doen om een bezoek aan het Sequoia National Park mee te pikken! Dit stond niet in de vooraf gemaakte planning, maar is een mooi verjaardagcadeautje voor erbij ;-)

Morgen dus weer een ander hotel en dus weer even de internetverbinding afwachten, maar een volgend verslag komt er zeker…

Liefs!

• 13 Mei 2010 - 06:12

Pap & Mam:

lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria, hiep hiep hiep hoera. Ankie van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een bijzondere dag van zonder beren op de weg.Het zijn weer prachtige foto's het begint al een traditie te worden s'morgens plassen wassen tanden poetsen amerika kijken!!!Heel veel groetjes xxxjes ons

• 13 Mei 2010 - 06:33

Erna En Willy:

Prachtig!!!!!!!

• 13 Mei 2010 - 06:44

Michael:

Ankie gefeliciteerd :D !!
    Verder echt super die reisverslagen en die foto's .. blijven doen, dan kunnen wij ook nog een beetje genieten van jullie vakantie :D !!
    Veel plezier nog !!

• 13 Mei 2010 - 06:51

Sander En Suus:

HAPPY BIRTHDAY!
    Wat een verjaardag, deze ga je zeker nooit vergeten! Maak er in ieder geval een mooie dag van!

Haha, die beer, wat gaaf! Jammer dat er geen foto van is. Maar jullie hebben weer prachtige dingen gezien!

Vanmiddag vertrekken wij zelf op vakantie dus kunnen we het verslag helaas niet bijhouden. Maar hebben we wel lekker veel te lezen als we terugkomen! Maar daarom nu alvast voor de komende anderhalve week: Heel veel plezier en geniet met volle teugen!

Liefs!

• 13 Mei 2010 - 07:27

Rob En Iris:

Was het Yogi-bear of Boo-Boo? Haha vet man, hoeveel kilo mag je mee terugnemen? Anders die beer mee naar huis nemen, vind de konijn vast leuk!

Ankie... gefeliciteerd he! Geniet ervan, maar dat gaat vast wel lukken denk ik zo!!

Grt Rob en Iris

• 13 Mei 2010 - 07:37

Lizet:

Ankie, proficiat met je 24e verjaardag. Wat een ervaring om in Amerika je verjaardag te vieren he.
    Veel plezier en ik blijf je volgen hoor, leuk om dit allemaal te lezen.
    Gr. Lizet

• 13 Mei 2010 - 07:49

Margriet:

Lieve Ankie,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik wens je 'n leuke dag samen met Maikel. Nog 'n prettige vacantie gewenst.
    Groetjes!

• 13 Mei 2010 - 09:10

Frank En Door:

Hallo Ankie en Maikel, nu voor jullie ook 13 mei, dus Ankie nogmaals gefeliciteerd en maak er een speciale dag van, groetjes Mark, Lindy, Moniek, Mark ,Frank, Door.
    [bedankt voor jullie felicitatie aan mij]

• 13 Mei 2010 - 10:35

Erna:

beregoed!! Ankie proficiat en geniet van deze speciale verjaardag!

• 13 Mei 2010 - 11:22

Hans/maja En Kindere:

ankie en natuurlijk maikel gefeliciteerd met je vrouwtje drink er maar een van ons en geniet nog verder van jullie vakantie, leuke foto,s mooi daar en het weer begint ook mee te werken hiepperdepiep

• 13 Mei 2010 - 11:41

Alex En Krista:

Wauw ziet er echt heel erg mooi uit. Ben benieuwd of Yogi de honingpot heeft gevonden :)

• 13 Mei 2010 - 14:24

Marc:

Americans!! Ankie, van harte gefeliciteerd, we vieren het als je terugbent!! Groeten aan die beer van je, die andere beer:-)