Alcatraz en rainbows - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu Alcatraz en rainbows - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ankie en Maikel - WaarBenJij.nu

Alcatraz en rainbows

Door: MaikelenAnkie

Blijf op de hoogte en volg Ankie en Maikel

10 Mei 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Ook afgelopen nacht is zoals voorgaande nachten onrustig verlopen. Dit zal wel te maken hebben met het tijdsverschil, de zogenaamde jetlag... Vanmorgen waren we namelijk allebei om 4 uur 's nachts klaarwakker.

We kregen het idee dat het wel gaaf zou zijn om bij de Golden Gate Bridge de zonsopgang te bekijken. Toen we eenmaal buiten waren, voor natuurlijk eerst een ontbijtje, en om daarna op de bus te stappen, was dit idee meteen weer van de baan. Het was namelijk zwaar bewolkt, helaas. Als alternatief hebben we ons ontbijtje genuttigd bij de zeeleeuwen. Die al flink wat herrie maakten op de vroege ochtend.

Vandaag stond Alcatraz op het programma. We hadden tickets voor de Early Bird van 9.10 uur. Voor ons was dit geen echte Early Bird-tijd, aangezien we toen al 5 uur wakker waren ;-)

Om 8.30 uur meldden we ons bij Pier 33, waar onze boot naar "The Rock" vertrok. Eenmaal aangekomen op het eiland, zijn we met behulp van een (Nederlandse!) audio tour rondgeleid door de gevangenis. Wat een bijzondere ervaring!

Om 11.30 uur namen we de boot terug naar het vasteland van San Francisco. Vanaf de boot hadden we een erg mooi zicht op de skyline van de stad. Aangekomen in de haven begon een enorme harde regenbui die al die uren al in de licht hing. Flink natgeregend zijn we ons hotel ingevlucht.

In de loop van de middag klaarde het weer wat op en zijn we met de bus naar het centrum gegaan. Hier barst het van de winkels met grote namen, zoals Bloomingdale's, Louis Vuitton, Nike, Armani, Channel, Lacoste, Barneys, Macy's etc. Op de 8e verdieping van Macy's bevind zich de Cheesecake Factory. Hier hebben we met uitzicht op Union Square, genoten van een heerlijk, maar ook heel erg machtig stukje cheesecake.

De zon liet zich inmiddels weer een beetje zien en aangezien de zonsopgang bij de Golden Gate Bridge was mislukt, vonden we de zonsondergang een tweede poging waard. Eenmaal aangekomen bij deze rode brug (via Japan Town), was het weer weer helemaal omgeslagen. Jullie raden het al: regen, regen en nog eens regen... Tevens hing de burg in een flink wolkendek, dus helaas werd ook de zonsondergang geen succes.

We besloten terug naar ons hotel te gaan om ons voor te bereiden op morgen: het verlaten van San Francisco en met onze huurauto naar Yosemite Park! Bijna bij ons hotel aangekomen, regende het nog steeds, maar ook scheen de zon. Met als gevolg: een schitterende regenboog! Dit was de mooiste en al de derde (maar hopelijk ook de laatste!) in twee dagen.

Hopelijk hebben we morgen in ons hotel in Yosemite ook internet, zodat we weer een nieuw verslag kunnen plaatsen.

Liefs!

• 11 Mei 2010 - 06:17

Mam:

Hey,

Wat jammer dat het weer zo tegen zit. Hopelijk kan je op de terug weg de
    Golden Gate Bridge nog goed bekijken.Mooi de skyline van SF en de gevangenis zal inderdaad wel een hele ervaring zijn geweest.
    Goede reis verder en hopen op internet want dit is kei leuk.

xxx mam & pap

• 11 Mei 2010 - 07:58

Hans /maja:

ha wereld reizigers wat jammer van het weer maar hier is het ook niet veel beter veel bewolking en vandaag krijgen we regen, mooie foto,s in de gevangenis zal het wel droog gewist zijn. nou tot de volgende keer maar weer

• 11 Mei 2010 - 11:02

Saskia:

Hey,

Het ziet er echt super uit wat jullie al gedaan hebben. En nu hebben wij alvast een voorproefje van onze reis. Ik krijg er steeds meer zin in.

Groetjes Saskia

• 11 Mei 2010 - 12:33

Toos Van Gerven:

Hoi wereldreizigers nogmaals een fijne vakantie en gezellige verjaardag vanuit een koud en nat nederland.

• 11 Mei 2010 - 16:05

Suus:

Jammer van het slechte weer! Maaaar...Daardoor die die foto van The Rock wel extra gaaf geworden! Ik zou vast een muur in de nieuwe casa reserveren voor alle foto's :)

Veel plezier nog en hopen op beter weer!

Liefs!

• 11 Mei 2010 - 19:36

Patries:

Leuk te lezen wat jullie al gezien hebben, erg mooie foto's en wat het weer betreft het is daar altijd nog beter als hier brrrr.......
    Heel veel groetjes en geniet er verder van.

• 12 Mei 2010 - 14:32

Ineke En Toon:

Hoi,
    Ik hoop dat jullie moeite om de Golden Gate bridge te zien nog beloond wordt. Ook wij hebben hem alleen maar in nevelen gehuld gezien (eigenlijk hebben we hem dus NIET gezien)
    In Veldhoven is het koud en nat.